Daisypath Wedding tickers

Rabu, 6 Julai 2011

2011 theme color

Setiap tahun pasti ada warna pilihan untuk dijadikan warna tema bagi sesebuah  majlis. Siapa yang menetapkannya pun saya tak pasti tetapi yang menjadi kepastiannya warna yang paling kerap digunakan itulah warna pilihan bagi saban tahun....hmm...`dulu-dulu tak de temapun, yang pasti colourful..hehe' (cacamarba).

Tahun 2011, 'honeysuckle pink' merupakan warna pilihan tahun ini, betulke? Dari awal tahun hingga ke detik ini hanya sekali DC membuat theme colour honeysuckle pink? macam mana colour pinknye? hmm... alah..pink cuma lebih terang sikit dari baby pink dan pudar sikit dari cherry pink tapi bukan rustic pink, hmm...cherry pink macamana?...cherry pink tu shocking pink...owh, banyak betul colour pink rupanya.

(gambar hiasan.... koleksi DC masih di dalam simpanan, coming soon!!)

Walaubagaimanapun bagi saya tahun ni adalah turqoise yang sering menjadi pilihan walaupun purple pink tak kurang juga permintaannya, yelah...kalau dalam setengah tahun sudah lebih 5 kali pelamin dan hantaran yang menggunakan warna yang sama, hmm...kalau boleh tukar warna dah lama biru matani...mat salleh gitu... tapi kalau sudah namanya permintaan takkanlah kita nak tolak, malah kita sambut baik dan yang pasti kerja DC merealisasikan impian mereka... ;) 








(Note: Backdrop belakang adalah milik pemilik dewan, pihak DC hanya menambah kain biru
dan bunga2, kerusi serta hiasan utk menaikkan seri pelamin)


Setiap kali pelanggan datang memberitahu warna biru adalah pilihan mereKa dalam hati saya pasti terdetiK "ahh...kenapa biru lagi?!" sukar sebenarnya hendak memainkan warna pilihan ini memandangkan warna biru pada bunga juga amat terhad dan menggunakan yang tiruan juga perlu berhati-hati agar tidak kelihatan begitu 'palsu'.  Setelah selesai dan diamati hmmm....biru sebenarnya CANTIK kalau kena dan tahu memainkan warna supaya tampak mewah dan tidak terlalu ber'color' dalam senirias ini...dan bila diimbas kembali sebenarnya saya sendiri memilih warna BIRU semasa majlis perkahwinan saya sendiri... :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Label