Rabu, 25 Julai 2012

Modern Turned to Luxury

Alhamdulillah.... itulah kalimah yang paling awal terpancul dari mulut saya.  Benar sekali kata seorang ustaz..."bila 1 rezeki pergi maka yang datang bukannya 1 tetapi berganda..." Insyaallah... terdetik di hati ingin rasanya berterima kasih kepada insan-insan yang telah menarik diri di saat-saat akhir dan ada antaranya sudah mula membuat persiapan untuk mereka, barangkali itu silap kami tidak mengenakan sebarang deposit bayaran maka sewenang-wenangnya klien mencari ruang lain.  hemm... tak kisah, pada saya itu namanya bukan rezeki yang tertulis.
Keputusan melantik kami De Classaflora sebagai pendekorasi untuk Majlis Resepsi Redza dan Irma juga di saat-saat akhir, pada awalnya Datin (ibu Redza) sendiri datang kepada saya dan kemudian perbincangan diteruskan oleh Redza sendiri tatkala Irma sendiri masih berada di Tanah Suci Mekah.  Sangat bersyukur, kerana kami sekali lagi diberi kepercayaan, sehingga ada kenalan yang juga merupakan salah satu vendor yang tak kurang hebatnya menyebut.."amboi abang..sapu habis!!" baru saya terperasan, owh...memang rezeki kami :)

Dipendekkan cerita, theme untuk majlis sudah ada maka kami hanya menutup lubang-lubang yang masih kosong sahaja, Redza yang sememangnya arif dalam soal pengurusan sesebuah event lantas dan juga pakar dalam kerja-kerja grafik ini mengeluarkan beberapa pelamin idamannya, lalu menyerahkan kepada kami untuk mengadaptasikannya dengan olahan dan kepakaran yang ada.  Tiba harinya kami pasti melakukan tugas yang diamanahkan.  dengan hanya 5-6 orang kami bekerja menyiapkan pelamin dan maintable untuk majlis malamnya di Kelab Darul Ehsan Ampang Jaya. 
wajah pelamin ...menggunakan warna purple dan gold kerana family members berbaju kuning

Irma turut membantu kami.... saya suka hubungan begini :)
sarat dengan hiasan sampingan

Meja untuk qari memulakan majlis dengan bacaan Al Quran dan biasalah ...bunga

Banting untuk tetamu tuliskan 'wish' diaorang utk pengantin.... apalagi 1 banting tu De Classaflora teamlah yg punya :)

 Masing2 dgn gaya tersendiri merakamkan ucapan, bos siap baringkan banting tu...tapi gambar akak? huhu~

Antara hiasan dan kemasan
 

kerusi untuk vip

maintable ... ini je yang sempat diambil
 
sempat bergambar seusai selesai kerja

time diaorang posing sempatle snap 2 3 keping untuk simpanan

Bergambar kenangan sebelum pelamin diruntuhkan... sekali lagi saya tak ada..:(

Alhamdulillah, syukur....kehadrat Yang Maha Esa, selesai sudah kedua-dua majlis dengan lancar, pihak keluarga pengantin juga pasti sudah mampu menarik nafas panjang.  Untuk majlis Redza tetamu yang hadir juga melebihi jumlah yang dijangka dan tambahan meja dibuat di saat-saat akhir, namun semuanya ok, itulah keberkatan namanya, yang hadir mendoakan kebahagiaan dan yang tidak hadir turut mendoakan dari jauh, saya lihat semua mendoakan mereka, pastinya perubahan yang di bawa bukan sahaja dari segi penampilan namun di dalam majlis ke dua-dua belah pihak menjadi inspirasi buat kebanyakkan bakal2 btb...

*p/s: buat Redza dan Irma... salam sayang dari kami suami isteri dan team DC, semoga ukhuwah antara kita terus berkekalan selamanya, terima kasih yang tak terhingga di atas kepercayaan dan sokongan yang diberikan dan semoga Allah merahmati dan memberkati perjalanan hidup kita semua..Aminn ya Rob.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Label