Daisypath Wedding tickers

Selasa, 27 September 2011

Exclusive Autumn Color for Solemnization

Jam 4.48am, mata saya masih segar, tiada rasa mengantuk.  Anak saya yang berumur hampir 19 bulan demam dan batuk, meragam sejak petang tadi, tidurnya pun tidur-tidur ayam, sekejap menangis, sekejap mengerang sekejap terbatuk sekejap terkejut.  Sudah lama dia tak demam, kasihan bila menatap wajah comelnya, kala sihat dialah peneman kami ketika sibuk memasang pelamin ke setiap tempat, tak kira pagi petang siang atau malam, sedikitpun dia tidak meragam, dia cukup 'sporting' menanti kami sehingga selesai bekerja.  Walau umurnya yang masih baru mengenal dunia namun punya ibubapa yang cenderung di bidang ini maka kehidupannya amat berbeza dengan bayi-bayi lain seumurnya.

Itulah harga yang perlu dibayar oleh anak-anak kami, perlu 'independence' sedari kecil, namun saya puas begini kerana anak-anak saya membesar di hadapan mata saya.  Tak perlu menggunakan khidmat 'bibik' untuk menjaga mereka, malah mereka sendiri selesa dengan kehidupan mereka.

Hmm...jauh pula bercerita tentang anak-anak :) terlanjur bercerita, pelamin di bawah milik seorang yang cukup hormat dengan pandangan ibu dan ayahnya. Kagum seketika melihat pertuturan si anak dengan kedua ibubapanya, cukup teratur bahasa dan sopannya. Pendapat kedua orang tuanya diutamakan, saya pasti dia punya impian tersendiri namun, wajahnya cukup ikhlas menerima pendapat mereka. Dan saya amat pasti Allah lebih memahami setiap makhluknya, segalanya berjalan dengan lancar walaupun ada 3 lokasi lain yang perlu kami kejar.

Pelamin mini ini untuk majlis nikah, pilihan warna terang adalah kehendak si ayah, tapi betul pilihan si ayah kerana sesuai dengan warna feature wallnya, jarang orang memilih warna-warna yang terang namun kami sudah biasa menggunakan untuk istana dan ianya cukup kelihatan exclusive .... Justeru tahniah buat Wanie dan suami serta ibunya yang saya panggil Kak Tipah dan suami se family, semoga kalian bahagia hingga ke akhir hayat.  Sesungguh saya amat bersyukur diberikan pengalaman-pengalaman indan dan berharga sebegini............. :) 













Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Label